Szakma adatai

Irodai titkár

Irodai titkár

Az Irodai titkár számítógép-kezelési és szövegszerkesztési, gépírási, titkári, gazdasági, jogi, vállalkozási, kommunikációs és protokollismeretek, valamint idegennyelvtudás birtokában hivatalokban, intézményekben, hazai és külföldi érdekeltségű szervezeteknél (gazdálkodó egységeknél) ügyintézői és titkári feladatokat lát el. Szakmai tevékenységével közvetlenül támogatja a munkahelyi vezetés/vezető döntéshozó, irányító munkáját.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
- számítógépes adatbeviteli feladatokat végezni gyorsan és hatékonyan (a tízujjas vakírás technikájával);
- külső és belső kapcsolatteremtő, kapcsolattartást szolgáló iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készíteni, szerkeszteni, sokszorosítani;
- gazdálkodási, vállalkozási alapfeladatokhoz kapcsolódóan levelezést folytatni;
- iratkezelési feladatokat végezni (hagyományosan és elektronikus dokumentumkezelő rendszerben);
- számítógépes ügyviteli programcsomagokat alkalmazni;
- irodatechnikai, információs és kommunikációs eszközöket, berendezéseket kezelni, használni;
- feladatkörében önállóan PR tevékenységet végezni;
- megfelelő rangsorolással kapcsolatot tartani munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel magyar és egy idegen nyelven;
- jegyzőkönyvet vezetni, jelentéseket, statisztikákat készíteni;
- gyorsírással rövid jegyzeteket készíteni.

Jellemzők

  • Szakmák:

    Irodai titkár

  • Képzést indító iskoláink:

  • Szakma OKJ száma, megnevezése:

    54 346 03 Irodai titkár

  • Partnereink a gyakorlati képzésben:

    Magyar Posta Zrt., Soter-Praxis Kft.

  • A szakképesítéssel betölthető foglalkozások, munkakörök:

    FEOR szám és megnevezés:
    4111 Titkár(nő)
    4112 Általános irodai adminisztrátor
    4113 Gépíró szövegszerkesztő
    4134 Humánpolitikai adminisztrátor
    3221 Irodai szakmai irányító, felügyelő
    3641 Személyi asszisztens
    Munkakörök:
    Iskolatitkár, Óvodatitkár, Szerkesztőségi titkár, Színházi titkár, Adminisztrációs ügyintéző, Bírósági adminisztrátor, Szállodai adminisztrátor, Tanszéki adminisztrátor, Ügyészségi adminisztrátor, Gépíróasszisztens, Számítógépes szövegszerkesztő, Munkaügyi ügyintéző, Személyzeti adminisztrátor, Emberierőforrás-ügyintéző, Humánerőforrás-ügyintéző, Humánpolitikai ügyintéző, Iktatásirányító, Irodai ügyvitel-irányító, Irodakoordinátor, Titkárságvezető, Irodavezető, Személyi titkár, Projektmenedzser-asszisztens

  • Ágazat:

    Ügyvitel

  • Képzés formája:

    1 év vagy 2 év

  • Iskolai vagy szakmai előképzettség:

    1 év esetén: szakirányú szakmai érettségi, 2 év esetén: érettségi végzettség

  • Képzés munkarendje:

    1 év esetén: nappali, 2 év esetén: esti

  • Egészségügyi alkalmassági vizsgálat:

    szükséges

  • Pályaalkalmassági vizsgálat:

    nem szükséges

Jelentkezés