Hírek
centrum
Magyar diákok mérték össze tudásukat izraeli társaikkal egy virtuális autószerelő versenyen
2025. május 28-án különleges nemzetközi verseny zajlott – magyar és izraeli diákok versenyeztek digitális térben.
Tizenöt magyar és tizenöt izraeli szakképzésben tanuló gépjármű-mechatronikus (autószerelő) diák vett részt az Első Nemzetközi Electude Szimulációs versenyen.
A cél: a lehető leggyorsabban és legpontosabban megoldani 5, nem tipikus motorvezérlési hibát – szimulált környezetben, szimulált diagnosztikai műszerekkel és alkatrészekkel.
A verseny az Electude Engine Management Simulator platformján zajlott, amelyet világszerte több ezer műszaki iskola használ a legmodernebb autódiagnosztikai oktatáshoz. A tanulók virtuális műszerekkel dolgoztak – oszcilloszkóppal, multiméterrel, diagnosztikai eszközökkel –, hogy feltárják a hibák okát, majd utána a megfelelő javítást is elvégezzék.
„Ez a verseny három dologról szól: a szakmai felkészültségről, a gyorsaságról és a nemzetközi kapcsolatokról" – hangsúlyozta az Izraeli oktatási miniszter, aki hivatalosan megnyitotta a nemzetközi versenyt.
Az izgalmakkal teli versenyen magyar diákjaink kiválóan teljesítettek, a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum Kossuth Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum két diákja nyerte el a rangos második és a harmadik helyezést.
Büszkék vagyunk arra a 7 magyar iskolára, akik diákjaikkal beneveztek a versenyre. Köszönettel tartozunk az Első Nemzetközi Electude Szimulációs Versenyre diákjaikat felkészítő tanároknak és gratulálunk a diákoknak, hiszen ezen a nemzetközi versenyen mindenki nyert.
A verseny hivatalos magyarországi szervezője a Maróti Kft. volt.
KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Képzéseink felnőttek számára
Iskoláink 2025/2026 tanévre tervezett képzései felnőttek számára
BGéSZC

A jövő közlekedését formáló tudás a BME-n
Szakmai délelőtt az autonóm rendszerekről
centrum

Bemutatók az oktatói verseny keretében
Lezárult az idei oktatói verseny bemutatóinak szakasza. Az elmúlt napokban három helyszínen 46 előadást hallgathattunk meg tizenegy centrumos iskola oktatóitól projektoktatásról, módszertani megújulásról.